עפרן - תיירות אתגרית בישראל

מחופי האטלנטי אל האטלס והסהרה

מנהרת הזמן-פניני מרוקו

מנהרת הזמן.

טיול במרוקו מהווה מסע במנהרת הזמן אל ערים מלכותיות שבסמטאותיהן תמצאו שווקים צבעוניים ובעלי מלאכה שמציגים מלאכות שכמעט ונעלמו מהעולם, מסע אל תרבויות ברבריות, קניונים גדולים, נאות מדבר וכפרי רועים במרומי האטלס. מרוקו מגשרת בין אגן הים התיכון לאפריקה וטיול אליה יחשוף אתכם לחוויה חושית, רב תרבותית בשילוב אירוח חם ולבבי.הצוות המקצועי שלנו מתכנן טיולים בתפירה אישית המותאמים בדיוק להרכב המטיילים, לתחומי העניין שלהם ולאופיים. זהו מסע תרבותי גיאוגרפי מרתק.

מסלול הטיול

יום 1:
ת"אמרקשאיב סאן לורן בשעות הבוקר נצא בטיסה למרקש. לאחר מער ביקורת דרכונים, נצא בנסיעה למרקש. עם הגעה לעיר נצא אל גני מזורלגנים בוטניים פרי יצירתו של האמן הצרפתי זאק מזורל. כיום הגנים הינם בבעלות מעצב האופנה הנודע, איב סאן לורן. הגנים הם תאווה לעיני המבקרים, הנחשפים לשפע בלתי נדלה של צמחים, ובעיקר קקטוסים בכל הצורות, המינים והצבעים. נבקר גם במוזיאון המקומי. ארוחת ערב במלון. לינה מרקש.

יום 2: מרקשקזבלנקה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה אל קזבלנקה. עם ההגעה נערוך סיור במסגד חסן השני. המסגד הגדול ביותר בעולם שנבנה בראשית שנות התשעים מתרומות פרטיות. המבנה המרשים מעוצב לפי כל כללי העיצוב האדריכלי המסורתי של הזליג‘, הסטוקו ואומנות הנחושת. לאחר מכן נבקר בכיכר מוחמד החמישי, בה נערכים השווקים המסורתיים וסביבה נמצאים מרכזיים פיננסיים, בנקים , בית משפט העליון ומבנה העירייה וכן סוכנויות נסיעות, בתי קפה, בתי הקולנוע והחנויות. נסתובב בסמטאות החובוס, שנבנה ב– 1923 בסגנון האדריכלות המסורתית: מבוכים וסמטאות, קשתות, דלתות עץ גדולות, סורגים וחלונות מסוגננים, אריחי קרמיקה מזוגגים, עמודים, כותרות ועץ ארז. נמשיך אל באב אל מרקס,המלאח והשוק של קזבלנקה אחר. לינה קזבלנקה.

יום 3: ערי המלוכה, רבאטמקנספאס

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה צפונה אל רבאט הבירה. הנסיעה לאורך החוף האטלנטי בתוואי הדרך העתיקה שבין הרי הריף להרי האטלס. עם ההגעה נצא לסיור ברבאט בירת מרוקו ומקום מושבם של משרדי הממשלה, בית הפרלמנט וארמון המלך. רבאט העתיקה רובצת על החוף וסמוכה לנמל שאינו פעיל עוד בגלל הסחף שסתם אותו , ובה המדינה , העיר העתיקה, המוקפת חומה. עם הגעתנו לעיר, נבקר במוזוליאום שבנה חסן השני עבור אביו מוחמד החמישי ואת רחבת המסגד אשר תואם את מסגד הכותוביה במרקש. נבקר בקסבת אלהודיה. זהו המקום בו הוקם הריבאט המקורי, מבצר העיר בימי המוואחידון, המרינים והאנדלוסים. בתוך הקסבה ישנו רובע מגורים מדהים ביופיו וניקיונו. נעלה על חומותיה של הקסבה לתצפית לעבר העיר סאלי הנמצאת בצדו השני של הנהר. נצא למקנס היא עירו של מולאי איסמאיל, שהיה הסולטן במאה ה– 17, ואחת הערים האימפריאליות המרשימות ביותר. לחיזוק שלטונו בנה מולאי איסמאיל עשרות מבנים. הוא בנה אותם ברוב הוד והדר. בנה חומה מסביב לעיר באורך של 25 קילומטרים, התקין בה 20 שערים ובנה 50 ארמונות עם אורוות שבהם היו יותר מ 12,000 סוסים. נסייר בעיר בהתאם ללוח הזמנים ולשעת ההגעה. בערב נסיעה לפאס. לינה פאס.

יום 4: פאס

יום המוקדש כולו לבירה הייחודית והמעניינת, המשמרת חדש וישן והינה סמל לבירה הדתית והתרבותית של מרוקו. העיר נוסדה במאה ה– 8 ע"י השושלת האידריסית. פאס היא העתיקה שבערים המלכותיות במרוקו ומשנוסדה שימשה תמיד כבירתה הרוחנית של מרוקו וארצות המגרב כולו. היא מיוחדת בסמטאותיה הצרות, ארמונות, מבני קבורה ועוד. את המדינה של פאס משמרת היום אונסק"ו על רחובותיה הצרים ובתי המלאכה שבהם: צבעים, נפחים, בורסקאים וכו'. את הביקור נתחיל בתצפית על קברי השושלות והעיר כולה, על חומותיה וגגותיה הירוקים. נבקר את ארמון המלך הנמצא בשכנות למלאחהרובע היהודי. נמשיך לבית העלמין היהודי, השמור היטב, כולל ביקור בקברה של הצדקת "לילה סוליקה", נכנס גם לביקור בבית הכנסת העתיק איבן דאנן ונחלוף על פני שעון המים המפורסם של הרמב"ם. נשוטט בסמטאות הצרות במלאח העתיק ביותר והראשון שהוקם במרוקו. במלאח, בולטים שמות גדולי רוח יהודים כגון: הרמב"ם, ר' יצחק אלפסי, ר' יהודה אבן סוסן ואחרים שהעלו את העיר בימי הביניים לדרגת מרכז תורני מתחרה לאלו של בבל ומצרים. בנוסף, נשוטט בין הסמטאות של המדינה העתיקה, בין בעלי המלאכה והשווקים הצבעוניים והריחניים, סוק אלעטריןמוכרי התבלינים, סוק אלחינהשוק הכופר, סוק אסבעיןשוק צובעי הצמר והבדים, סוק אדרבעיןשוק הבורסקאים ועודככול שהזמן יותיר לנו. לינה בפאס.

יום 5 : פאסאיפראןראשידהארפוד

יום נסיעה ארוך לפנינועם בוקר נצא את העיר פאס ונרד דרומה לארץ הארזים אשר באטלס התיכון בואכה העיר איפראן, עיר הנופש והקיט של מלך מרוקו המזכירה את אזור האלפים בשוויץ. נטייל אל האגם שבלב העיר ואולי נראה את הקופים שביער הסמוך. בהמשך, נסיעה ארוכה ומעניינת בין כפרי רועים נוודים הממקמים אוהלים בעמק הזיז. נדרים אל פתחו של מדבר הסהרה, דרך קסבות הבנויות מלבני בוץ, נחצה את ארץ הדקלים ונאות מדבר ירוקים, דרך מעבר הליגיונרים, עד העיר ארפודעיר מוצאה של משפחת אבו חצירא, הנחשבת כנאת המדבר הגדולה והמרכזית של עמק הזיז. לינה בארפוד.

יום 6: טיול ג'יפיםטיול גמליםמדבר סהרהארפוד

בשעות
הבוקר המוקדמות נשכים אל פתחו של מדבר הסהרה ואל דיונות הזהב של מרזוגה. עם ההגעה לדיונות בג'יפים נצא לסיור נצא לסיור על גבי גמלים על אחת הדיונות ומפסגתה נצפה בזריחה. נעמיק אל תוך הדיונות הלובשות ופושטות צורות חדשות ואולי אף נזכה לפגוש את תושבי המדבראנשי "הגלימה הכחולה". נחזור לארוחת בוקר מאוחרת במלון ולאחריה נצא לסיור באתרי נאות המדבר ונמשיך דרך אתר הפוגארות המדהיםקילומטרים של תעלות מים תתקרקעיות שסיפקו מים לתושבי הסהרה. לאחר מכן ניסע דרומה אל העיירה ריסאני ונבקר בקסבה העתיקה. נחזור למנוחה ולבילוי בבית המלון המדברי. לינה ארפוד.

יום 7: קניון הטודראעמק הדאדאסווארזאזאת

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בקניון הטודרא. נערוך סיור רגלי קצר בקניון הטורדא. הערוץ המיוחד עובר במרחק של 15 קלומטרים צפונית לעיר טינריר בקצה של עמק פורה בו מטעי דקלים מדבריים וכפרים קטנים שבתיהם עשויים לבני בוץ. על המצוק סוגרים פסגות הרים גבוהות, מצוקים ותצורות סלע מרשימות. עומק הערוץ מגיע לפרקים לכ – 300 מטרים ורוחבו כ – 10 מטרים. בתחתית הערוץ זורם נחל צלול המשלים את התמונה הפסטורלית של המקום. לאחר הסיור המרתק נמשיך לעמק הדאדאס, נעבור בתוך כפרים ברברים נידחים וקסבות אדומות מיוחדותיום שכולו חוויה. הגעה לעיר ווארזאזת בשעות הערב המאוחרות. לינה בווארזאזת.

יום 8: ווארזאזאתקסבת טאוריריתקבסת איית בן חאדומרקש

בבוקר נתחיל בסיור בקסבה טאורירית העתיקה ונראה את מאמצי השימור שלה. בהמשך נצא בנסיעה קצרה צפונה לסיור באחת הקסבות היפות והשמורות במרוקו קסבת איית בן חאדו אשר אותה משמרת אונס"קו. משם נטפס אל מרומי הרי האטלס בדרך נופית מרהיבה ומיוחדת. הנוף עוצר נשימה ומרהיב ביופיו. כפרים קטנים, פסגות הרים גבוהות, קניונים, ומראה הסהרה מרחוק. מהארמון נשקף נוף מרהיב. נחזור לדרך המלך המובילה אל מעבר ההרים טיזי טיצ'קה,"מעבר הרועים", בגובה של כ– 2550 מטרים. לעת ערב נגיע למלוננו לארוחת ערב ולינה. לינה במרקש.

יום 9: האטלס הגבוהטיול ג'יפים לאימלילג'אמע אלפנאע

יום זה יוקדש לאטלס הגבוה. נסיעה לעמק האוריקה, הנמצא למרגלות הר האוקמידון, נעלה על ג'יפים וניסע אל הכפר אימליל ממוקם בלב האטלס הגבוה למרגלות הר הטובקל. הכפר טובל בטרסות חקלאיות מדורגות. על רקע הנופים הדרמטיים של הכפר שבו צולם הסרט ההוליוודי הנודע "שבע שנים בטיבט" בכיכובו של השחקן ברד פיט. נתוודע לאורח החיים של אותם שבטי הברברים בהרים הגבוהים המכוסים שלגים בימי החורף. נערוך סיור רגלי במסלולי הליכה קצרים בעמקים הפוריים, בין בוסתני פירות ושדות מעובדים. לאחר מכן נצא לכיכר השוק הגדולה ג'אמע אלפנאעכיכר האבודים. אליה מתנקז המון רב מכל קצווי העיר ליהנות מדוכני האוכל המעשנים ומוארים במנורות ענקיות וממספרי הסיפוריםחוויה רב חושית מרתקת. לינה במרקש. בערב נצא לארוחת ערב הכוללת מופע פולקלור.

יום 10: מרקשהעיר האדומהתל אביב

מרקשהפנינה הירוקה . ללא ספק העיר המיוחדת והרבגונית ביותר במרוקו. כיום מרקש היא המרכז המסחרי ומרכז התרבות של דרום מרוקו. העיר עשירה בשווקים, מכל הסוגים וכל המינים, בבניינים ובמונומנטים מדהימים המייצגים את השושלות ששלטו במרוקו. כרך גדול בלבו של מישור חאוז, לרגלי הרי האטלס הגבוה. נקדיש יום שלם
וחזרה לתל אביב.

המחיר כולל

המחיר כולל :
* סיור ג'יפים -סיור ג'יפים בסהרה בחולות מרזוגה לצפייה בשקיעה או בזריחה.
* בילויי ערב – חפלה בפס כולל משקה ראשון. – ביקור במסגד חסן השישי בקזבלנקה דמי כניסה כלול. – פנטזיה במרקש כולל משקה ראשון.
* טיסות ישירות בחברת אל על נחיתה וחזרה ממרקש.
* כלכלה ע"ב חצי פנסיון בוקר וערב.
* כניסות לאתרים בהתאם למסלול הטיול.* הויזה למרוקו כלולה במחיר
* מדריך ישראלי מומחה למרוקו.
* אוטובוס תיירים צמוד.
* טיפים לנותני השירותים : חדרי אוכל, סבלות בבתי המלון (מזוודה אחת לאדם)

* מפגש קבוצה בזום לפני הנסיעה.

לא כלול במחיר

  • סיור ג'יפים – סיור ג'יפים בסהרה בחולות מרזוגה.
  • 3 בילויי ערב –

– סיור לילי בכרכרות רתומות בסוסים במרקש.

– פנטזיה במרקש כולל משקה ראשון.

– חפלה בפס כולל משקה ראשון.

  • ביקור במסגד חסן השני בקזבלנקה דמי כניסה כלול.
  • 5 יציאות בערבים… כולל 3 בילויי ערב…
  • טיסה ישירה בחברת אל על נחיתה וחזרה מקזבלנקה
  • כלכלה ע"ב חצי פנסיון בוקר וערב
  • אשרת כניסה למרוקו.
  • כניסות לאתרים בהתאם למסלול הטיול.
  • מדריך ישראלי מומחה למרוקו.
  • אוטובוס תיירים צמוד.
  • טיפים לנותני השירותים : חדרי אוכל, סבלות בבתי המלון ( מזוודה אחת לאדם ) לא כולל למדריך ולנהג.

מפגש קבוצה בזום לפני הנסיעה.

המחיר אינו כולל: ביטוח אישי רפואי ומטען.

מתעניינים בפעילות זו ? כיתבו לנו

תמונות מפעילויות אחרונות שלנו

מנהרת הזמן-פניני מרוקו

מתעניינים בטיול שלנו?

הרי האטלס -אנטי אטלס

נופי בראשית בפסגות האטלס

מסע חוצה רכסים מההר אל הים , מישורי סחף מהוקצעים, פסגות משוננות, קניונים, נופים שלא מהעולם הזה.נופים אנושיים מרתקים ומגוונים, קסבות יפהפיות, עיירות ושכונות בצבעי אדמדם וגווני חול, שווקים ססגוניים , כפרי ברברים אוטנטיים וכמובן היסטוריה של קהילות יהודיות ואיך הגיעו לשם , קברי צדיקים ובתי עלמין שהותירו אחריהם.חבל ארץ אין סופי.
הצצה נדירה לשטח הפראי שבין ההר למדבר, מקום מחייתם של יהודים ושבטים עתיקים עזי רוח.ששרידותם באזור הקשוח היתה תלויה במיומנויותם.אל לב ליבה של מרוקו אל חבל ארץ שמן הארגן,עצי הכופר החינה המפורסמת ב “תפראוט”, השטיחים הידועים של “תזנכת” הזעפרן של נשות הכפר “תילווין” ויצור תכשיטי הכסף של “תיזנית” מסע נודד בין כפרים ואתרי טבע עוצמתיים.

תמונות מפעילויות אחרונות שלנו

אזור הפעילות על מפת גוגל

הרי האטלס -אנטי אטלס

נופי בראשית בפסגות האטלס

מסע חוצה רכסים מההר אל הים , מישורי סחף מהוקצעים, פסגות משוננות, קניונים, נופים שלא מהעולם הזה.נופים אנושיים מרתקים ומגוונים, קסבות יפהפיות, עיירות ושכונות בצבעי אדמדם וגווני חול, שווקים ססגוניים , כפרי ברברים אוטנטיים וכמובן היסטוריה של קהילות יהודיות ואיך הגיעו לשם , קברי צדיקים ובתי עלמין שהותירו אחריהם.חבל ארץ אין סופי.
הצצה נדירה לשטח הפראי שבין ההר למדבר, מקום מחייתם של יהודים ושבטים עתיקים עזי רוח.ששרידותם באזור הקשוח היתה תלויה במיומנויותם.אל לב ליבה של מרוקו אל חבל ארץ שמן הארגן,עצי הכופר החינה המפורסמת ב “תפראוט”, השטיחים הידועים של “תזנכת” הזעפרן של נשות הכפר “תילווין” ויצור תכשיטי הכסף של “תיזנית” מסע נודד בין כפרים ואתרי טבע עוצמתיים.