עפרן - תיירות אתגרית בישראל

כנסית הבשורה-נצרת

כנסיית מנציחה את אירוע הבשורה

המלאך גבריאל מבשר למרים הבתולה כפי שכתוב בברית החדשה:
וַיְהִי בַּחֹדֶשׁ הַשִּׁשִּׁי וַיִּשְׁלַח אֱלֹהִים אֶת־גַּבְרִיאֵל הַמַּלְאָךְ גָּלִילָה אֶל־עִיר אַחַת וּשְׁמָהּ נְצָרֶת..וַיֹּאמֶר לָהּ הַמַּלְאָךְ אַל־תִּירְאִי מִרְיָם כִּי־מָצָאתְ חֵן לִפְנֵי הָאֱלֹהִים׃ וְהִנָּךְ הָרָה וְיֹלַדְתְּ בֵּן וְקָרָאתְ אֶת־שְׁמוֹ יֵשׁוּעַ׃
בנוסף לסיפור על הבשורה, יש אירוע נוסף המונצח בכנסייה ושמו האינקרנציה (Incarnation), כלומר התגשמות הדבר בבשר.חדר קטן בקומה התחתונה של הכנסייה מנציח את המאורע. בתוך החדר מזבח ועליו לוח אבן ובו כתוב: "כאן הדבר נהיה לבשר" (Verbum caro hic factum est). שני אירועים אלה הופכים את נצרת והכנסייה בפרט, לאחד מן המקומות הקדושים לנצרות. עוד בא לידי ביטוי בכנסייה, פולחן קתולי מאוד חזק למרים הבתולה, שכן היא האישה שבה שכן ה"דבר" 9 חודשים.

תולדות הכנסיה

הכנסייה שרואים כיום נבנתה על ידי חברת "סולל בונה" ונחנכה בשנת 1969. האדריכל שהיה אמון על עיצובה הוא גו'בני מוציו.עם הפיכתה של הנצרות לדת הרשמית של האימפריה הביזנטית (מאה 4-5 לספירה) בונים במקום כנסייה ומנזר ביזנטי. כנסייה ביזנטית זו התקיימה ונחרבה בהדרגה. כאשר הצלבנים מגיעים לכאן ב-1099, הם מוצאים כנסייה במצב גרוע ומחליטים לבנות כנסייה חדשה. הכנסייה הצלבנית מהמאה ה-12 הייתה זהה בגודלה לכנסייה המודרנית כיום. כנסייה זו עמדה כאן עד שבייברס, הסולטאן הממלוכי, הרס אותה בשנת 1263.

במאה ה-17 מקבלים הפרנציסקנים (שומרי המקומות הקדושים בבעלות הקתולים בארץ הקודש) חזקה על כנסיית הבשורה. בשנת 1955 מחליטים הפרנציסקנים שהגיעה השעה להיפטר מהמבנה שעומד כאן מ-1730 ולבנות מבנה גדול ומפואר, כפי שראוי למקום חשוב שכזה. מבנה הכנסייה (מבחוץ): כאשר ג'ובאני תכנן את הכנסייה, היה לו חשוב לשמור על השרידים הארכאולוגים וכמובן ליצור שקט בזמן התפילה. אך כיצד שומרים על שקט בכנסייה שמושכת אליה המוני מתפללים? אחד הפתרונות לשילוב שני צרכים אלה הוא בניית שתי קומות: הקומה הראשונה מוקדשת לתפילה, לבית מרים ולאירוע האינקרנציה. יש בה אווירה שקטה ומסתורית. הקומה השנייה מוקדשת להתכנסויות המוניות, לתפילות וטקסים.

מבנה הכנסיה

סגנון הבנייה נקרא בעגה המקצועית: ברוטליזם איטלקי – סגנון אדריכלי מודרני הבא לידי ביטוי בבטון גולמי חשוף. כאשר ג'ובאני מוציו תכנן את הכנסייה, היה לו חשוב לשמור על השרידים הארכאולוגים וכמובן ליצור שקט בזמן התפילה. אך כיצד שומרים על שקט בכנסייה שמושכת אליה המוני מתפללים? אחד הפתרונות לשילוב שני צרכים אלה הוא בניית שתי קומות: הקומה הראשונה מוקדשת לתפילה, לבית מרים ולאירוע האינקרנציה. יש בה אווירה שקטה ומסתורית. הקומה השנייה מוקדשת להתכנסויות המוניות, לתפילות וטקסים.

מתעניינים בפעילות זו ? כיתבו לנו

תמונות מפעילויות אחרונות שלנו

מתעניינים בטיול שלנו?

תמונות מפעילויות אחרונות שלנו

אזור הפעילות על מפת גוגל