עפרן - תיירות אתגרית בישראל

טיול ג'יפים במרוקו 8 יום

מרוקו אדוונצ'ר - אתגרי לייט

טיול ג'יפים 4X4 שייקח אתכם עמוק אל התרבות הברברית של מרוקו דרך מעברי הרים, עמקים יפים, נווה מדבר של נוודים, רמות מדבריות, דיונות בכל הגדלים והצורות המשתנות, ערים עתיקות, גאיות מדהימות, דרעה, ש'גאגה ואל הרי האטלס הגבוהים .בדרך תעלו לגובה של אלפי מטרים מעל פני הים, תחוו את ה'וליווד המרוקאית' (איט בנחדו, שם צולם לורנס של ערב), נפגוש את הדיונות הענקיות בארג צ'בי, נעצור בקסבה הנפלאה של אמרהידל Amerhidl  (הונצחה בשטר של 50 דירהם) נחלוף על פני מספר רב של דקלים מדברייםונאות מדבר קסומות.ניתן לשנות, להאריך או לקצר את המסלולים המפורטים כדי לענות על הדרישות.

יום 1 – תל אביב מרקאש –
הגעה בשעות ערב

ביום הראשון שלך, העברה למלון

יום 2- מרקש – Aït Ourir Taddert – Tizi n'Tichka – Glaoui Kasbah – עמק אסיף אונילה – Aït Benhaddou – Ouarzazate

התחלה מוקדמת תיקח אתכם דרך האזור הכפרי וציוני דרך מרוקו לפני שהיית לילה ב-Oarzazate. דרך האזור הכפרי של Glaoua, תתמודדו עם עיקולי סיכות ראש לפני שתלכו אל האטלס הגבוה המערבי ו-Aït Ourir Taddert בגובה 1650 מטר. אחרי Aït Ourir Taddert, תגיעו לפסגת ה-Tizi n'Tichka (2260 מ') ומשם תוכלו לסקור את Jbel Toubkal – בגובה 4167 מ' הפסגה הגבוהה ביותר בצפון אפריקה, M'Goun, השנייה בגובהה (4071 מ'), ג'בל סיראוה (3304 מ'), המישורים של ג'ביליט וטידילי והצצה ל-Oarzazate הרחוקה.

לאחר שתפסתם את הנופים הדרמטיים ותתבוננו ביעדכם, תרדו מ-Tizi ל-Asif Telouèt, שם תוכלו ליהנות מביקור בקסבה Glaoui, קונסטרוקציה אדומה עפר, עם רשתות חלונות מברזל, מגולפות היטב. תקרות, פנים של מעברים מבוכים ומתפוררים מחשיפה לכל אורכה. ידוע כי מנהיגים ברברים עתיקים אמרו על ארצות הברברים: "כדי להחזיק מעמד זמן רב, לבתים ולטירות שלנו חייבים להיות כובע טוב ומגפיים טובים".

לאחר ביקורכם, תוכלו לעשות פיקניק ליד מעיין לפני שתמשיך לעמק אסיף אונילה. כשתגיעו לקסבה המפוארת של עיט בן האדו, שהוכרזה כעת כאתר מורשת עולמית, אתם והקבוצה שלכם יכולים לעצור ולהסתכל על הקסבות שמסביב, כל כך צמודות עד שהן נראות כבניין שלם אחד, מגובים אל מול הקסבות הממשמשות. הר ברצועת חמדה לא סלחנית (ערבית לנוף של מישורים סלעיים).

המכונה לפעמים "הוליווד של מרוקו" אייט בן האדו עצמו משמש לעתים קרובות לסרטים והופיע בלמעלה מ-20 עד כה, כולל "לורנס של ערב". אחד המראות המרהיבים יותר ברכסי האטלס, השוכן על סלע מעל אסיף זרוע קנים, נראה שהוא מפקד על האזור לאורך קילומטרים מסביב. קסבה זו שלטה על המסלול למרקש עד שהצרפתים פוצצו כביש דרך ה-Tizi n'Tichka בסוף שנות ה-20. קירות הפיזה העבים, הגבוהים, הנקופים, המעוטרים בצורה משוכללת, הבתים המודרגים, חומות הצריחים, המעוקות, המעקות וה'באבים' המקושתים הם מראה שאסור לפספס.

מכאן ממשיכים דרומה אל Ouarzazate שם תוכלו לאכול ארוחת ערב וללון במלון. אם תרגישו בשלים, תוכלו לטייל בעיר, שהייתה מאוכלסת על ידי לגיון הזרים הצרפתי בשנות השלושים של המאה ה-20 ועדיין מראה כמה סימני זמנם בה.

יום שלישי: Ouarzazate – Taourirt – עמק אלף הקסבות – ערוץ דאדס – קסבה של אמרהידל – נווה מדבר סקורה – El Klâa des Mgouna – Aït Youl

לאחר ארוחת הבוקר שלכם מסביב לבריכה, תוסעו ל-Taourirt, קסבה בת 100 שנה כדי לבקר בקבוצת החצרות המורכבת שלה ובמבוך של חדרים מעוצבים עשירים, סמטאות ומגדלים מעוטרים לפני שתצאו לכיוון מזרח. בכיוון זה תמצאו את עמק אלף הקסבות ואת ערוץ דאדס המדהים, הקשה והפראי מבין העמקים הדרומיים, מפולפל עצי דקל.

אתם והקבוצה תמצאו את עצמכם בסופו של דבר בקסבה המדהימה של אמרהידל (המודפסת כרגע על שטר של 50 דירהם), לפני שתצאו משם להפסקה לארוחת צהריים, פיקניק במסעדת אוברז' בנווה המדבר סקורה. נווה המדבר יפה כפי שאתה יכול לדמיין, עם אדמה אדומה, חול צהוב, מים כחולים-ירוקים, צמחייה ירוקה ושמים כחולים מבריקים.

לאחר ארוחת הצהריים ממשיכים לאורך עמק הוורדים, כידוע, דרך אל קלאה דה מגונה (El Klâa des Mgouna), (מצודת שבט מגונה) בה צומחים אלפי ורדים קטנים ורודים, שנשתלו לראשונה על ידי מתיישבים צרפתים, ומשמשים להכנתם. התמצית 'או דה רוז' (מי ורדים), מוערכת מאוד על ידי האנשים הברברים. לאחר שתמשיך לעלות אל הכפר (Ksour) המבוצר Aït Youl, תחוב על מדרונות האבנים עם הדקלים הקשורים אליו, תמצא את עצמך ב-Aït Youl, לארוחת ערב ולמלון שלך.

יום רביעי: Aït Youl – Aït Arbi – Aït Oufi – Msemrir – Tizgui n'Ouadda Valley – Source Des Poissons Sacrées – Tinerhir

היום הרביעי להרפתקה שלכם כולל הפסקה מרכבי ה-4X4 והזדמנות למתוח את הרגליים בזמן שאתם נוסעים 'מחוץ למסלול', מערוץ דאדס לערוץ טודרה על פני האטלס הגבוה והתיכון. זהו טיול שלא הרבה אנשים עשו, מכיוון שהוא מרוחק, אבל שני הנקיקים מציעים כמה מהנופים היפים באזור.

לאחר ארוחת בוקר מרוקאית, אתם והמדריכים שלכם תצאו לנסיעה של 45 דקות דרך כמה קסורים יפים באייט ארבי, על פני אזור המכונה על ידי הברברים המקומיים 'גבעות אלף הגופים'. אל דאגה – השם לא מתייחס לגופים שלמים, או לכל סוג של סכנה, אלא לעובדה שהסלעים שם נראים כמו כפות רגליים של אדם.

תטפסו מעל Tizi קטן עד Aït Oufi, שם הצוקים האדומים של הערוץ מצטמצמים בצורה דרמטית למדי כשאתם נוסעים דרך קניון קטן ומזגזגים עיקולים עד לפער צר עוד יותר כדי להגיע ל-Taghia n' Dadès. בסופו של דבר תגיעו למסמריר, שנחה בגובה 1700 מ'.

מסמריר תצעדו מזרחה כ-5-6 שעות לאורך עמק Tizgui n'Ouadda לפני שתצטרפו מחדש לרכב ה-4X4 שלכם בקצה ערוץ Todra. ההליכה לאורך הערוץ תכלול פיקניק בין הסלעים והחרקים, בית הגידול הטבעי של עיט הזהב, קיכלי סלעים, בולבולים, אוזן חיטה וחשוב לנשרים, סנאים טחונים.

כשתחזרו לרכבים שלכם, תיסעו במשך כשעה וחצי לאורך שבר גיאולוגי, סדק ענק באדמה. בערב העמוק, נראה שהבקע הענק הזה נצבע ברצועות של ורודים, אדומים וסגולים, בעוד שהריסות של קסבות וקסורים שנשכחו למחצה נראות מסביב.

ככל שתמשיך במורד העמק הזה של צוקים אדומים וצוקים אפורים ורודים, הנסיעה שלך תהיה משובשת למדי ותיקח אותך על פני מאפיינים גיאולוגיים נוספים ל-Source Des Poissons Sacrées – בריכה אליה באות הנשים הברבריות להתרחץ (מחפשות תרופה ל סטריליות) – ואל הדקלים של ה-Oed Todra והכפר הראשי טינרהיר. כאן תמצאו את המלון שלכם ומקום לאכול ולנוח.

יום חמישי: טינרהיר – עמק טיניג'דאד – אל ג'ורף – ארפוד – ארג צ'בי – מרזוגה

לאחר ארוחת הבוקר, תצאו מזרחה, דרך עצי דקל, גבעות, נווה מדבר ועמק טינג'דאד (האזור המאוכלס על ידי שבט אייט עטה העצמאי והלוחם) עד שתגיעו ל-palmery באל ג'ורף. בדרך תתקלו בקווים מקבילים של דבשות חרוטיות מוזרות, שהן למעשה כניסות מעשה ידי אדם לערוצי השקיה תת-קרקעיים ישנים. תוכלו לראות גם בתי קברות ברברים; ערימות של אבנים מחודדות מאורגנות בשדות ארוכים המשמרים את הנפטר מתשומת לבם של יצורי המדבר.

מאל ג'ורף המסע ממשיך לארפוד המפוצץ בחול, כפר ברברי בקצה עמק אסיף זיז לפני הכניסה לחמאדה המדברית דרך פסי אבן וחול. כאן תוכלו לעצור לפיקניק עם בעלי ומגדלי גמלים, לפני שתצאו לטיול רגלי אל הדיונות הגבוהות המדהימות והנצחיות של ארג צ'בי.

מ-Erg Chebbi תצאו ל-palmerie ליד מרכז מרזוגה, שם תבלו את הלילה באוהלי נוודים ובביוואקים. כדי להגיע לשם, תצטרך להשלים טיול דרך שקיעה כדי לעצור את הנשימה. השמיים יימסו מצהוב לסגול לפני שהם יהפכו לשחור עמוק, דקור בסיכה באינספור כוכבי מדבר: מופע האור של הטבע ללא צליל.

יום שישי: מרזוגה – ריסאני – זאויה של מולאי עלי שריף – קסאר אחבאר – Tikkert n'Ouchchane – Aït Sâadane – Zagora

לאחר ארוחת בוקר טיפוסית של טוארג, תצאו צפונה אל הכפר השקט ריסאני. תעצרו לביקור בזאוויה של מולאי עלי שריף (המעוז המקורי של העלאווים) ובקסאר אחבאר מהמאה ה-19, חורבה גרנדיוזית שהייתה בעבר ארמון לבני משפחה מורדים גולים ולנשותיהם של הסולטנים המתים.

מכאן תצא הקבוצה שלך לכיוון מערב בין רכס ג'בל אוגנאט לחמאדה חוראה, עוברת דרך Tikkert n'Ouchchane, והבצר הטבעי באייניף, שם נפנה לכיוון דרום מהג'בל גלז (1425 מ') עד שנגיע. אייט סאדאן. כאן נפנה לכיוון מערב והכפר Tazzarine. היום יסתיים כאשר תיסעו בדרך עפר לזגורה שם תמצאו את המלון שלכם.

יום שביעי: זגורה – מרקש

יום 7 ייקח אתכם מזגורה למרקש. תיסעו צפונה דרך עמק הדרא, אל הכפר האדום-דם אגדז (אפשר לעצור כאן לביקור בקסבה ולעשות פיקניק) לפני שתגיעו חזרה למרקש.

יום שמיני: מרקש

היום האחרון הוא שלך לבלות כרצונך. אם תרצו לבקר יותר מאזור האטלס הגבוה, אל תהססו לפנות לברהים ומוחמד לפרטים נוספים.

מהלך המסלול ולוח זמנים :

יום 1 תל אביב- מרקש
תל אביב – מרקש נמריא מנתב"ג בטיסה ישירה למרקש פנינת הדרום. ניסע למלון התארגות קבלת חדרים וכיבוד קל ( לינה במרקש ) מרקש

יום 2 מרקש
נקדיש את היום למרקש, פנינת הדרום הססגונית והתוססת ביותר במרוקו. נבקר בגני המנרה – ששימשו כמאגרי מים של העיר, נסייר במלאח היהודי – בו גרו אלפי יהודים במשך מאות שנים, ובבית הכנסת העתיק "אלעזאמה" שנבנה בשנת 1492 על ידי יהודים ממגורשי ספרד. נסייר בשוק הססגוני המרשים ו נבקר ברחבת מסגד כותובייה מהמאה ה-12 ,אחד מסמליה של העיר.נמשיך למדיªה דרך שער "באב אגנאו" מהמאה ה – 12 דרכו נכנסו בעבר לקסבה. נבקר בבית מרקחת ברברי מסורתי לצמחי מרפא ונקבל הסבר על כל סוגי הצמחים והתבלינים. נסייר בעיר החדשה גיליס שנבנתה ע"י הצרפתים ונחזור למלון. לאחר ארוחת הערב נצא לג'מאע אל פנה – הכיכר המפורסמת, הססגונית והתוססת ביותר במרוקו בה להטוטנים, מרקידי נחשים, קוסמים, מספרי סיפורים, מגידי עתידות ועוד. ( לינה במרקש )

יום 3 מרקש – עמק האוריקה
מרקש ניסע לעמק האוריקה, השוכן למרגלות האטלס הגבוה ומקבל את מימיו מהפשרת השלגים. בדרך נצפה בעשרות כפרים ברבריים ציוריים הבנויים מלבני חימר ונעצור לתצפיות על כפרים השוכנים על מדרונות ההר. נמשיך לאורך העמק השופע בבוסתנים, טרסות ועצי פרי נשירים. בדרך פזורים מסעדות קטנות הממוקמות בנופים מרהיבים. נבקר בבית ברברי טיפוסי הבנוי בלבני חימר ונראה את אורח חיי הברברים בתום הסיור ל מלון. ארוחת ערב ולאחריה נצא למופע ברברי מרשים, "פנטזיה של עלי" – מופע פולקלור ברברי טיפוסי בשילוב ריקודים, שירה, אקרובטיקה בדהירה על סוסים ויריות באוויר (משקה ראשון כלול). ( לינה ב מרקש )

יום 4  מרקש – איסווירה – אגדיר
לאחר ארוחת בוקר ניסע לעיר "איסווירה" (מוגדור) הושכנת על חוף האוקיינוס האטלנטי. בדרך נעצור לב יקור במתחם לייצור שמן ארגאן, בו נראה את תהליך ההפקה. נמשיך לאסאווירה הנראית כגלויה מצוירת. נסייר בסמטאות העיר העתיקה, נבקר באתר היהודי העתיק של רבי חיים פינטו ונבקר בסקאלה ("מצודה") – שנבנתה על ידי הפורטוגלים. נסייר בשווקים הססגוניים ובנמל הדייג, ובמקום דוכני דגים המעניקים אווירה של רוגע. יינתן זמן חופשי לקניות בכיכר המרכזית. ולשוטטות בין הדוכנים. בתום הביקור ניסע לאגדיר עיר קיט ונופש השוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי. למלון התארגנות וארוחת ערב. ( לינה באגדיר )

יום 5 אגדיר
אגדיר היא אחת מערי הקיט היפות ביותר במרוקו ואקלימה נוח במשך כל ימות השנה. נבקר בקסבה – השריד האחרון מהעיר העתיקה, אשר נחרבה ברעידת האדמה שהתרחשה ב-1960/02/29 . לאחר רעידת האדמה המלך מוחמד החמישי נתן הוראה לשקמה מחדש ואכן טובי האדריכלים ממרוקו ומחוצה לה נרתמו והוקמו: נמל תעופה מודרני, נמל דייג הנחשב לנמל הראשון ב ייצוא הדייג, מרכזי קניות, טיילת מקסימה ועשרות בתי מלון. מהקסבה נצפה ע ל העיר החדשה והנמל. נסייר בטיילת, בעיר המודרנית, בשדרות המפוארות ובמרכזי הקניות כמו גם בשוק הברברי המרשים בתום הסיור ניסע למלון ארוחת ערב ולאחריה נצא לסיור רגלי לאורך הטיילת. ( לינה באגדיר )

יום 6  אגדיר – טלווין – איית בן חידו – ווארזאזאת
לאחר ארוחת הבוקר ניסע דרך עמק הסוס לעיר ווארזאזאת. נחצה את העיירה תלווין הידועה בגידולי תבלין הזעפראן. והעיירה תזנאח'ת, שהתפרסמה בייצור שטיחים ברברים אותנטיים. נמשיך לווארזאזאת, השוכנת בשיפולי הרי האטלס הגבוה, בה קסבות מרשימות ונופים מדבריים מרהיבים. ווארזאזאת נחשבת להוליווד של מרוקו בעקבות התפתחות תעשיית הסרטים בה ובניית מספר אולפנים מפוארים. התפאורה הטבעית עוצרת הנשימה והקסבות המרהיבות מוסיפות נופך אקזוטי לסרטים רבים. נבקר בקסבת איית בן חידו, הנחשבת לקסבה המרהיבה והמרשימה במרוקו והוכרה על ידי אונ"סקו כאתר שמור. בקסבה זו צו למו סרטים רבים – עשרת הדיברו ת, גלדיאטור, לורנס איש ערב ועוד. למלון וארוחת ערב. ( לינה בווארזאזאת )

יום 7 .11/23 ווארזאזאת – קניון הטודרה – ארפוד
ניסע בדרך "אלף הקסבות", על שום היותה רצופה כפרי קסבות, שרובן נהרסו במלחמות שבטיות. הלאה דרך העיירה קלעה אלמגונה, המשמשת מרכז פסטיבל הוורדים. נמשיך לקניון הטודרה, השוכ ן בפתחו של עמק פורה בו אלפי דקלים וכפרים הבנויים בלבני טיט. נסייר רגלית בקניון, שקירותיו הזקופים אדמדמים. נמשיך לעיירה ארפוד בדרך נראה בארות שרשרת (פוגארות) ונשמע הסבר ים על תהליך הובלת המים התת קרקעי, שסיפק מים לתושבי הסהרה. נבקר במתחם המאובנים ונקבל סקירה על היווצרותם. לעת ערב נגיע לעיירה ארפוד, הנמצאת בחבל תפילאלאת ו משמשת בסיס יציאה לטיולי ג'יפים בדיונות הסהרה. ארוחת ערב. ( לינה בארפוד )

יום 8 .11/24 ארפוד- דיונות מרזוגה-איפראן-פס
בשעות הבוקר המוקדמות ניסע בג'יפים אל דיונות הזהב של מרזוגה. נפגוש את אנשי הגלימות הכחולות "הטוארגים" ונעלה על הדיונה ממנה נראה את הזריחה. נחזור למלון לארוחת בוקר, נמשיך דרך הנהר הגדול זיז, שמימיו משקים את עמק תאפילאלת לאורך 100 ק"מ ומצידיו נשקפות קסבות בצורות שונות הבנו יות מלבני חימר. בדרך נראה נאות מדבר שבהם אלפי דקלים. נחצה את העיירות מידלת וריש ובהמשך נחצה את האטלס התיכון. נבקר בעיירה איפראן עיירת קיט וסקי בלב הרי האטלס התיכון, המכונה "שוויץ של מרוקו". נסייר רגלית בעיירה המקסימה ונמשיך דרך יערות ארזים, זו השמורה הגדולה ביותר במרוקו. נסיים את היום בפס, בירתה הדתית והתרבותית של מרוקו. למלון וארוחת ערב. ( לינה בפס )

יום 9 – פס
פס הנחשבת לעתיקה בערים הקיסריות שנשתמרו בעולם. הסיור בעיר העתיקה הוא סיור קסום של תקופת ימי הביניים ובסמטאותיה המפותלות. נבקר באתר הייחודי בו קבורה הא ישה הקדושה לאלה סוליקה ונשמע את הסיפור על הדמות, שהפכה לאות ומופת לקהילת יהדות מרוקו. נסייר במלאח היהודי ( הרובע העתיק ) וברחוב בו התגוררו מגורשי ספרד. נמשיך לרחבת ארמון המלוכה ולמדינה ( העיר העתיקה), המייצגת את העיר הערבית האופיינית של ימי הביניים. ניכנס דרך שער "בו ג'לוד" שער ארכיטקטוני מרשים הבנוי בסגנון מסורתי. נסייר בסמטאות הצרות ונצפה על הבית בו התגורר הרמב"ם. נראה ונקבל הסבר על שעון המים העתיק. נבקר ברובע הקדרים. האומנים של פס ידועים כמומחים בעבודות הקרמיקה. נצפה בעבודת הבורסקאים ובשאר בעלי המלאכה המשמרים את אומנותם המסורתית – נפחים, רקעי נחושת ועוד' לאחר ארוחת הערב נצא לבילוי בערב פולקלור, הכולל טקס חינה מסורתי. ( לינה בפס )

יום 10 פס – מקנס – רבט – קזבלנקה
לאחר ארוחת בוקר ניסע לעיר הקיסרית מקנס מהמאה ה-17 ומכונה "ירושלים של מרוקו". נבקר בשער המלכותי המפורסם באב אלמנסור נמשיך לרבט, בירת הממלכה. נסייר ברחבת ארמון המלוכה, במ אוזוליאום בו טמונים המלכים מוחמד החמישי ובנו המלך חסן השני, ובשרידי המסגד הענק טור חסן. נבקר בקסבת אודייה הציורית מהמאה ה-12 ,הבנויה על צוק ממנה תצפית על העיר סאלה ונהר הבורגרג. נסייר בעיר המודרנית בה נצפה על בנין הפרלמנט נמשיך לקזבלנקה עם ההגעה נערוך סיור היכרות ונגיע למלון ללינה התארגנות וארוחת ערב. ( לינה בקזבלנקה )

יום 11 קזבלנקה – מרקש -חזרה ארצה
לאחר ארוחת בוקר נערוך סיור בו נתרשם מהאדריכלות מתקופת השלטון הצרפתי. נראה את השדרות הרחבות והמבנים המרשימים בסגנון ארט-דקו מורשת הפרוטקטורט הצרפתי, נסייר בכיכר מוחמד החמישי, המרכז האדמיניסטרטיבי של קזבלנקה, נבקר במסגד ע"ש חסן השני, השלישי בגודלו בעולם המוסלמי, שנבנה בפאר רב. נמשיך לאורך החוף והטיילת המרשימה ובין השכונות העשירות עין דיאב וברובע היוקרתי אנפה, אשר נבנה מחדש במאה ה-18 ,תוך שימור הארכיטקטורה המקורית. בתום הסיור ניסע לנמל התעופה של מרקש ונטוס בטיסה ישירה חזרה ארצה.

המחיר אינו כולל: ביטוח אישי, רפואי ומטען. ולא כולל בדיקות קורונה בארץ ובמרוקו

נוהל הוצאת ויזה למרוקו:
1.הויזה מתבצעת באחריות הקונסוליה המרוקנית בישראל.
2.הוצאת הויזה למרוקו בטיפול "עפרן תיירות" בכפוף לתנאים המפורטים מטה.
3.חובה למסור את כל המסמכים הדרושים למשרדי חברת "עפרן תיירות" לא יאוחר מ – 21 ימים לפני מועד הטיול.
המסמכים הדרושים להנפקת ויזה:
1.דרכון בתוקף לפחות 6 חודשים מלאים לפני יציאת הטיול. חובה שיהיו בדרכון 2 עמודים ריקים
2. שתי תמונות פספורט עדכניות וזהות זו לזו.
3.צילום תעודת זהות כולל ספח מלא.
4.צילום תעודת מתחסן בתוקף.
הערות:
1.אין להוציא דרכון חדש לאחר הנפקת הויזה. חברת "עפרן תיירות" לא תהיה אחראית לבעיות העלולות להיווצר בשל כך.
2.אין חברת "עפרן תיירות" אחראית לסירוב קבלת הויזה על ידי שלטונות מרוקו.
3.בעקבות נגיף הקורונה יתכנו שינויים במסלול הטיול לרבות כניסות לאתרים לפי מדיניות משרד הבריאות המקומי של המדינה. אנו נעשה כל מאמץ לקיים את מסלול הטיול כפי שהוא ואם יהיה צורך בשינוי

מתעניינים בפעילות זו ? כיתבו לנו

תמונות מפעילויות אחרונות שלנו

מתעניינים בטיול שלנו?

הרי האטלס -אנטי אטלס

נופי בראשית בפסגות האטלס

מסע חוצה רכסים מההר אל הים , מישורי סחף מהוקצעים, פסגות משוננות, קניונים, נופים שלא מהעולם הזה.נופים אנושיים מרתקים ומגוונים, קסבות יפהפיות, עיירות ושכונות בצבעי אדמדם וגווני חול, שווקים ססגוניים , כפרי ברברים אוטנטיים וכמובן היסטוריה של קהילות יהודיות ואיך הגיעו לשם , קברי צדיקים ובתי עלמין שהותירו אחריהם.חבל ארץ אין סופי.
הצצה נדירה לשטח הפראי שבין ההר למדבר, מקום מחייתם של יהודים ושבטים עתיקים עזי רוח.ששרידותם באזור הקשוח היתה תלויה במיומנויותם.אל לב ליבה של מרוקו אל חבל ארץ שמן הארגן,עצי הכופר החינה המפורסמת ב “תפראוט”, השטיחים הידועים של “תזנכת” הזעפרן של נשות הכפר “תילווין” ויצור תכשיטי הכסף של “תיזנית” מסע נודד בין כפרים ואתרי טבע עוצמתיים.

תמונות מפעילויות אחרונות שלנו

אזור הפעילות על מפת גוגל

הרי האטלס -אנטי אטלס

נופי בראשית בפסגות האטלס

מסע חוצה רכסים מההר אל הים , מישורי סחף מהוקצעים, פסגות משוננות, קניונים, נופים שלא מהעולם הזה.נופים אנושיים מרתקים ומגוונים, קסבות יפהפיות, עיירות ושכונות בצבעי אדמדם וגווני חול, שווקים ססגוניים , כפרי ברברים אוטנטיים וכמובן היסטוריה של קהילות יהודיות ואיך הגיעו לשם , קברי צדיקים ובתי עלמין שהותירו אחריהם.חבל ארץ אין סופי.
הצצה נדירה לשטח הפראי שבין ההר למדבר, מקום מחייתם של יהודים ושבטים עתיקים עזי רוח.ששרידותם באזור הקשוח היתה תלויה במיומנויותם.אל לב ליבה של מרוקו אל חבל ארץ שמן הארגן,עצי הכופר החינה המפורסמת ב “תפראוט”, השטיחים הידועים של “תזנכת” הזעפרן של נשות הכפר “תילווין” ויצור תכשיטי הכסף של “תיזנית” מסע נודד בין כפרים ואתרי טבע עוצמתיים.